Menu

Fremtid og frivillige ..

image Skal du fylde en af de tomme stole ud ??
24. februar 2017 kl. 11:30
Vi mangler frivillige ..

Fremtid og frivillige ..

Opfølgning på nedenstående skriv .. som i kan se er nogle af posterne BESAT men der er stadig en del opgaver vi ikke har fundet personer til !!

Klubben står heldigvis ikke overfor en umiddelbar lukning, vi har let stigende medlemstal, gode resultater og stadigvæk helt fantastiske forhold .. men, og der er altid et men !!

Vi er i en situation, hvor ressourcerne er små, og dette gælder såvel ”hænder” som penge. Bestyrelsen er ved at ”løbe tør for kræfter”, vores tilskud fra kommunen er faldende, sponsorindtægter er meget faldende  .. hvilket i daglig praksis betyder, at vi har svært ved at gennemføre nye tiltag og ideer, og at klubbens udvikling langsomt går i stå, og at vi på sigt vil få endnu svære ved at tiltrække og fastholde nye medlemmer og frivillige.

Vi har en drøm om, at endnu flere forældre (læs mange) vil byde ind, så vi i bestyrelsen kan begynde at fokusere endnu mere på det, der er vigtigt for vores børn: fodbold, ture og sociale arrangementer .. ”venskab for livet” ...

Det er generelt i Danmark blevet svært at finde frivillige, og både DGI, SBU og DBU har dette som fokus områder de næste mange år, så vi er ikke de eneste, der er i ”denne båd” ..

Så et lille opråb fra bestyrelsens side, i god tid, og inden det for alvor går galt !!!

Konkret mangler vi personer til følgende små og mellemstore opgaver, men skulle der være andre steder, du ser, at der bør være fokus eller mangler bevågenhed, så byd endelig ind.

  • Medlem i bestyrelsen: Vi afholder ca. 3-4 årlige møder, og derudover vil mængden af arbejde være 1-2 timer ugentligt, alt efter post i bestyrelsen. De ”tunge” poster er pt. besat ;o) BESAT
  • Vedligehold af stamdata, medlemskartotek og kontingent: Opdatering og løbende ajourføring af medlemsdatabase. Udsendelse af kontingent og restancer. Kan laves hjemme, og tidsforbruget er ca. en time ugentligt, dog en del mere i forbindelse med kontingent og restancer (2 gange årligt).
  • Sponsorudvalg (2-3 personer): Vi har med hjælp fra to forældre fået udarbejdet nyt sponsormateriale (tak til Kathrine G. Madsen og Thomas Westring), og nu leder vi efter nogle, som kan tage hånd om vores sponsorere, finde nye og vedligeholde eksisterende. I praksis lave en ny sponsor strategi og fører den i havn. Arbejdstid ?? ... så meget man magter og orker, vil jeg tro.
  • Ansvarlig for juletræssalg (koordinering): En ”enkeltstående” opgave. Stå for bemandingsplaner, sørge for det praktiske omkring selve salget osv.. Forventet tidsforbrug 5-15 timers planlægning, og sandsynligvis nogle timer hver weekend i december. Thomas Meier, som har stået for dette de sidste mange år, vil være en stor hjælp i starten. BESAT
  • Ansvarlig for julestævne (koordinering). Igen en ”enkeltstående” opgave, hvor tidsforbrug er svært at gætte på, men 5-10 timer til planlægning og så en hel dag i hallen på selve dagen. Der findes materiale, noter osv. fra tidligere år, og du vil få hjælp og overdragelse det første år.
  • 5-mands ansvarlig: Ansvarlig for vores 5-mands afdeling, koordinering af trænere, dialog med ungdomsformand, tilmelding af hold til stævner og turnering. Forventet tidsforbrug 1-2 timer ugentligt, men den ivrige kan jo sagtens bruge meget mere tid ;o)
  • Pode ansvarlig: Ansvar for opstart af vores nyeste medlemmer og sørge for, at de bliver ordentlig introduceret til HB og fodbold. Forventet forbrug 2-3 timer ugentlig i sæsonen.
  • Pige ansvarlig: Vi i HB kunne godt tænke os at gøre en ihærdig og koordineret indsats for at få endnu flere piger til at spille fodbold. Du vil få materialer og hjælp både fra bestyrelsen og af DBU, som allerede har en strategi for dette (https://www.dbu.dk/boern_og_unge/events_og_staevner/pigeraketten). Tidsforbrug, ja kommer jo meget an, men det kræver nok en hel del tid i starten, så måske flere personer kunne være en god ide.

Som du kan se, har vi mange små og store opgaver, men budskabet må være, at selv den mindste hjælp er en kæmpe hjælp for os i bestyrelsen.

Skriv eller ring til undertegnede på 4050 1930 eller lfcsimonsen@hotmail.com .. 

BYD IND OG GØR EN FORSKEL !!!

 

På forhånd tak.

Bestyrelsen v/formand Peter Simonsen

Luk